måndag 18 april 2011

Smått och gott...







ja, vädret får ju inte direkt mamma att tänka på att blogga nå vidare heller, har förklarat för maken att en sån där i-phone skulle göra ALLT enklare med både bloggeri och facebookande...Fast å andra sidan är det inte alls vad man kanske borde ha...lättare tillgång till förbannelsen. En kär vän la in en kommentar på sin facebook, via i-phone, samtidigt som sonen bestämde sig för att ta ett dopp i ankdammen (1dm djup, but still!) Blöt blev sonen, skamsen blev mamman...Och nej, det var inte jag...ni vet väl att jag har kvar min gamla mobil som jag fortfarande knappt kan skicka mms på...varpå maken alltid lägger fram detta som ett argument till varför jag inte borde ha en i-phone. För så är det, om jag inte fattar på en gång klickar jag runt, sabbar och testar...har ett antal ggr kommit in i butiken med låsta eller "tomma" mobiler för allt mitt meckande. Vilket såklart resulterat i ny mobil, ny teknik, mannen sätter sig in i den, lär sig allt, läser på och informerar en inte alltid lika duktigt lyssnande fru (tar det mer än 2min lägger jag ner och tänker på annat). Detta har som ni kan förstå lett till att jag knappt kan ta emot meddelande än sämre skicka knappt hitta tel.boken och radion har jag precis nu lärt mig ta fram, ja ni fattar ju...

Så har dagen kommit, dagen då Ida deklarerat att hon är för gammal för Pinglan, mamma är det definitivt inte än...men dotter tycker att Moa ska få gå där nu, själv med mamma...ja happ, slutet på en era, en epok...

Moa då? Ja, vår minior tillbringar dagarna på golvet, hasandes framåt och ser hon nåt som blinkar (modemet under byrån), ja då blir man nästintill nermejad om man står i vägen...snabb är hon och ett sjujävla temprament, säger vi nej och ajaj, ska hon försöka minst 50ggr till innan vi tar undan henne och då får man veta att man lever. Det där ordet "nej" finns inte hos henne just nu.
Sen bajsar hon bra nu, på pottan!!! All bajsningen sker på pottan och Moa vill absolut inte göra nåt i blöjan. Hon är så duktig och har testat detta nu i 2 veckor. Hon säger till helt enkelt, gör ett ljud som indikerar att hon trycker, hon gör det några ggr på raken för att visa sin tröga mor att nu NU är det pottdags!
Å, ja just det...amningen sker 3-4ggr per dygn...verkar som mamma får njuta ett tag till...vampyren har lagt av och är sååååå snäll och duktig! Skönt för oss alla men mest för mamma...

1 kommentar: